תיקון קודן לרכב

האם כדאי לתקן קודן לרכב?

עוד לפני שנדבר על הכדאיות של התקנת קודן לרכב, חשוב לומר שבהרבה מקרים זה בכלל לא יהיה תלוי בכם – הרבה מחברות הביטוח דורשות התקנת קודן לרכב לפני שיבטחו אתכם. אם הביטוח שלכם לא דורש זאת, זה המקום לשאול – האם בכל זאת כדאי להתקין קודם לרכב?

צריך לומר שגנב מנוסה ידע לעקוף או לבטל את הקודן תוך מספר דקות ובכלל, הקודן עלול לפעמים להתקלקל וליצור בעיות בהתנעה. אז למה בכל זאת שווה לשקול התקנת קודן?

מנעול כל דקה קריטית – זה אמנם ייקח לגנב רק כמה דקות אבל בפועל כל דקה היא קריטית. התקנת קודן לרכב בצורה נכונה עשויה להציל לכם את הרכב. או כמו שאמר מורנו הרלב"ד –  "עדיף שהגנב יאבד עוד דקה מהחיים מאשר שאתם תאבדו את הרכב בדקה".

מנעול הגנה מילדים – גם אם לא מדובר בגנב, לפעמים נרצה שהאוטו לא יתניע. נניח שיש לכם ילד בן 17 שהרגע הוציא רישיון. הוא חמוד והכל, אבל אתם בכל זאת לא רוצים שהוא ייסע בלי מלווה והתקנת קודן לרכב תעזור לכם למנוע את זה. בנוסף, אם יש לכם ילדים קטנים אתם בטח יודעים שהידיים שלהם מגיעות לכל מקום. זה נפלא כשמדובר בלגו אבל עם המפתח של האוטו זה כבר לא כל כך מצחיק. הקודן ימנע מהם לעשות דברים שכולם יתחרטו עליהם אחר כך.

מנעול אפשרות למיגון נוסף על הקודן – ניתן לשים על הקודן כספת ובכך להקשות יותר על הגנב ולוודא שהפריצה לא תצלח. כמו שנפרט בהמשך, הכספת היא קופסה קטנה הנמצאת על אחד הכבלים. אם הגנב ירצה לנטרל את הקוד הוא יצטרך לחתוך את הקופסה, מה שכמובן צפוי לקחת לו כמה דקות נוספות.

Scroll to Top