איך לפרוץ מנעול?

זהו אחד המצבים הפחות נעימים שניתן להעלות על הדעת. הרגע בו ננעלים מחוץ לבית או לרכב, כאשר המפתח לא בנמצא, או לחילופין כאשר פעולת הפתיחה המסורתית לא מביאה לתוצאות. המצב הזה, למרבה הצער, שכיח במיוחד. החדשות הטובות, עם זאת, הן שזה ממש לא סוף העולם, היות ופריצת מנעולים אינה תורה מסיני.אז איך בדיוק עושים את זה? ובכן, האפשרות הראשונה, כמובן, היא להזמין מנעולן מקצועי, מה שצפוי לעלות כמה מאות שקלים. האופציה האחרת היא לנסות לבצע את הפריצה באופן עצמאי – נכון, זה לא מתאים לכל אחד, ובמצבים מסוימים עלול להחמיר את הבעיה עוד יותר. ועדיין, עבור אלה שעומדים במשימה מוצע חיסכון כספי משמעותי, כמו גם תחושה לא מבוטלת של סיפוק עצמי. לפניכם מספר שיטות לביצוע המשימה.

שיטה מקובלת: באמצעות מברג וסיכת ביטחון

השיטה הראשונה מיועדת למנעולים הבסיסיים יחסית, והיא מצריכה כלים שיש בכל בית ישראלי מצוי: מברג קטן ושטוח וסיכת ביטחון או מברג אלן. הצעד הראשוני הוא כיפוף קצה סיכת הביטחון, לזוית של כמעט 90 מעלות, והכנסה שלו לתוך מנעול הדלת עד אשר מרגישים שלא ניתן לעשות זאת עוד. לאחר מכן, וכאשר סיכת הביטחון עוד בפנים, יש להכניס את המברג מתחתיה, ולדחוף את סיכת הביטחון לכיוון השני. באם הצלחתם בביצוע המשימה, הרי שסיבוב המנעול עשוי להביא לפריצתו.יש להדגיש כי רוב נסיונות הפריצה מבוססים על התהליך הזה. עם זאת, יש הבדל מהותי במורכבות שלו בהתאם למספר הפינים שכולל בתוכו המנעול. כאשר יש יותר מפין אחד, המפתח להצלחה הוא הרמת הפין הראשון לגובה הנכון והחזקה שלו בגובה זה תוך כדי מציאת הגובה הנכון של יתר הפינים. פריצה שכזו מצריכה הרבה מאד תרגול, כך שכאשר מדובר במנעול מורכב אפשר בהחלט לשקול השארה של המשימה למומחים.

כלים ואביזרים לביצוע המשימה

מעבר לשיטה הבסיסית שהובאה מעלה, ניתן להציע עשרות שיטות אחרות, אשר כל אחת מהן בעלת מאפיינים שלה, וכפי שנראה בהמשך – כל אחד מתאימה לסוג אחר של משימה. הנקודה המרכזית היא שאתם בהחלט יכולים להגדיל את הסיכויים שלכם לפרוץ כמה שיותר סוגי מנעולים באמצעות רכישת הכלים הנכונים. בנוסף לכלי העבודה שנמצאים במרבית הבתים כיום, אפשר לרכוש ערכות שלמות לפריצת מנעולים, המספקות מענה רחב יותר למגוון רחב יותר של מצבים.במרוצת השנים, הטכנולוגיה בתחום הלכה והשתכללה, וניתן לראות את זה גם במוצרים המיועדים לאנשים הפרטיים, ולא רק לבעלי מקצוע. כך, למשל, מכשירים מתקדמים לביצוע הפריצה, שמבצעים את המלאכה באופן כמעט אוטומטי, עם מינימום מאמץ מצידו של הפורץ. עם זאת, ברור שהמכשירים האלה יתאימו בעיקר לסוגים הפשוטים יותר של מנעולים.

לבד או באופן עצמאי?

השיטות המרכזיות שהובאו כאן יכולות, במצבים מסוימים, לבצע את משימת הפריצה בהצלחה. אבל, וזה אבל גדול מאד, חשוב לזכור שפריצה עצמאית עלולה לא להצליח במקרה הפשוט יותר, או לחולל נזק בלתי הפיך למנעול או לדלת במקרה החמור ביותר. חשוב להכיר את הסיכונים לפני שפונים לביצוע המלאכה.זאת ועוד, כל מנעול כיום כולל בתוכו חוקים משלו. יש הבדל משמעותי בין פריצת מנעול רב בריח לבין פריצת מנעול מולטילוק, בין מנעול חשמלי ולמנעול ביומטרי או אפילו בין מנעול של דלת עץ לכזה המיועד לדלת פלדה.

ההבדלים קיימים לעיתים גם ברמת הדגם הספציפי של המנעול. לכן, לפני שמנסים באופן עצמאי, ואפילו כאשר מסתמכים על מדריך כתוב או מצולם המפרט את כל התהליך, יש לוודא, כצעד ראשון, כי אכן מדובר כאן על אותו סוג של מנעול.

Scroll to Top